Strategic Solutions - Doradztwo i wdrażanie biznesu
O nas Dzialalność Zespół Kontakt
Strategic Solutions Strategic Solutions Strategic Solutions Strategic Solutions Strategic Solutions

Działalność

Strategic Solutions

Strategic Solutions » Działalność » Doradztwo strategiczne

  Wersja polska   Wersja angielska   Wersja niemiecka

Doradztwo strategiczne

Doradztwo operacyjne

Analizy ekonomiczno-finansowe

Analizy strategiczne

Analiza strategiczna jest wszechstronnym procesem badania przedsiębiorstwa i jego otoczenia mającym na celu określenie sytuacji w jakiej się ono obecnie znajduje. Polega ona na analizie otoczenia zewnętrznego firmy poprzez identyfikację szans i zagrożeń, analizie atrakcyjności branży w jakiej dane przedsiębiorstwo prowadzi działalność, oraz określeniu jego pozycji konkurencyjnej w stosunku do konkurentów poprzez wskazanie silnych i słabych stron organizacji. W wyniku przeprowadzenia analizy strategicznej możemy określić i ocenić pozycję strategiczną przedsiębiorstwa.

Formułowanie strategii

Formułowanie strategii może odnosić się do przygotowania zupełnie nowej strategii od podstaw lub modyfikacji stworzonej już wcześniej długookresowej strategii rozwoju. W obu przypadkach proces ten jest poprzedzony przeprowadzeniem analizy strategicznej, która pozwala poznać oraz ocenić bieżącą sytuację organizacji. Rezultatem tego procesu jest przedstawienie kilku alternatywnych sposobów osiągnięcia postawionych celów oraz rekomendacja najlepszego rozwiązania w stosunku do sytuacji w jakiej znajduje się przedsiębiorstwo.

Wdrażanie oraz monitoring

Każda, nawet najlepiej opracowana strategia nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, jeśli nie zostanie wdrożona i nie będzie w pełni akceptowana i zrozumiała dla każdego członka organizacji czy przedsiębiorstwa. Jednym z najbardziej skutecznych narzędzi pomiaru zastosowania wcześniej sformułowanej strategii w praktyce jest Zrównoważona Karta Wyników. Narzędzie to pozwala ocenić efektywność oraz stopień realizacji przyjętej strategii, a także wskazać metodę najlepszego wdrożenia strategii przedsiębiorstwa.

Analiza konkurencji

Analiza konkurencji jest częścią analizy strategicznej, której głównym celem jest zaproponowanie optymalnej strategii konkurencji. Po wcześniejszym rozpoznaniu silnych i słabych stron danej organizacji oraz jej głównych konkurentów proponowane są najbardziej optymalne w danej sytuacji metody rywalizacji. W wyniku przeprowadzenia analizy mogą zostać zaproponowane działania dotyczące obszarów produkcyjnych, dystrybucyjnych, czy marketingowych.

O nas | Działalność | Zespół | Kontakt

Copyright © 2009 Strategic Solutions All rights reserved